Régi weboldal

HA1NB - HA1NBS Beszámoló

Írta: HA1NB - HA1NBS.

Kitelepülő nap 2023.07.15

Apukámmal (HA1NBS) és testvéremmel indultunk rádiózni a Kőszegi-hegységbe, az Óház-kilátóhoz (JN87GJ). 1 órával később indultunk a megbeszélthez képest, mert technikai problémáink akadtak. A Kincs-pihenőig tudtunk felmenni autóval, onnan még várt ránk 1km séta egy aszfaltos erdei úton, majd 400m egy erdei ösvényen, emelkedőn. Felvittünk két 42Ah 12V-os akkumulátort, amit kezdetben kézikocsival húztuk, de széttört a kereke, így édesapám, és a testvérem ketten cipelték 😊. Nehezen, többszöri pihenéssel felértünk és nekiláttunk kihúzni egy végén táplált antennát a kilátó tetejétől a fapadokig.

HA1NB 01   HA1NB 02

Körülbelül 11 órától indult a rádiózás, a 40m-es sávban sikerült összeköttetéseket létesítenünk.

HA1NB 03    HA1NB 04

A déli órákban összeszereltünk egy 5 elemes yagi antennát 2m-es sávra. A kilátó tetejéből felváltva rádióztunk vele, kezdetben FM, majd SSB üzemmódban. Az antennát is felváltva tartottuk a kezünkben, forgatva megkeresve a legjobb irányt a vételhez. Néha az élénk szélnek alig bírtunk ellentartani. FM-ben a legtávolabbi QSO pécsi amatőrökkel volt, kb.190km.
HA1NB 05Ezek után összeszereltünk egy fadarabra, egy mérőszalagból kialakított 7 elemes Yagi antennát. Édesapám felcipelt egy régi, 450Mhz-en működő mobiltelefont, amit átalakított a 70cm-es rádióamatőr sávra. Különleges élmény volt ezzel rádiózni (csillag gomb a PTT 😊) A kilátóba érkező turisták érdeklődve nézték, hogy mit is csinálunk...

HA1NB 06

17 óra körül indultunk le a hegyről. Lefele már könnyebb volt cipelni a hátizsákot, az antennákat, és egy pecabotot (amit most sem értek, hogy miért vittünk fel a hegyre 😊).

HA1NB 08    HA1NB 09

A parkolóba érve jól elfáradtunk, de megérte. Boldogan és tele élményekkel indultunk haza a kitelepülésünkről.

Köszönjük mindenkinek a sok QSO-t!